هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
چهارشنبه، 13 شهريور 1398
ساعت 07:13
به روز شده در :
شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 11:17 2015-3-14 11:17:10
شناسه خبر : 205331

حجت الاسلام موسوي تبريزي، دادستان وقت كل انقلاب، طي سخناني پيش از يكي خطبه‌هاي نماز جمعه تهران در سال 1360 اظهار داشت: وقتي 72 تن از بهترين ياران امام امت در زير خروارها خاك و آهن ماندند و به شهادت رسيدند اين انسان دوستان حيوان صفت هرگز احساس نكردند كه ما طرفداران حقوق بشر هستيم، اما وقتي اين جنايات شد و هر روز اين جنايات بيش تر شد تا جايي كه اين‌ها در يك ماه در تمام ايران 370 نفر را فقط ترور كردند و كشتند، چه كساني را كشتند؟ ژنرال‌هاي سيا را كشتند ؟ جاسوسان آمريكا را كشتند؟ اين 370 نفر چه كساني بودند؟ كارگر بودند در انجمن اسلامي كارخانجات، كشاورز بودند در شوراهاي اسلامي دهات، امام جمعه بودند در حال راز و نياز...

 
وي ادامه داد: از طرف ديگر راديوهاي بيگانه به كار افتاده اند كه در برابر اين جنايات سكوت كنيم؛ ولي كور خوانده اند كساني كه بهترين عزيزانشان را در هفده شهريور به وسيله گلوله‌هاي آمريكا و اسرائيل از دست دادند سكوت اختيار كنند و احساس مسؤوليت نكنند.
 
موسوي تبريزي گفت: در كجاي دنيا در مقابل چنين فتنه‌هايي سكوت مي‌كنند و اين آشوب‌ها را به عنوان آزادي تحمل مي‌كنند؟ كدام مملكت است كه در مقابل اين گونه افراد سكوت كنند؟
 
وي افزود: ما قيام كردن در برابر چنين كشور و چنين رهبر و چنين ملتي را كفر و الحاد و محارب با اسلام و قرآن مي‌دانيم و خون آن هدر است و نه تنها جايز بلكه واجب است و اين اسلام است و اين قرآن است و اين فتواي فقهاي شيعه است.
 
موسوي تبريزي گفت: اگر ما امامت را به عنوان يك مكتب قبول داريم ايستادن در مقابل يك مكتب، قيام كردن يك قيام سياسي محسوب‌نمي شود بلكه يك قيام در مقابل مكتب محسوب شده و محارب با اسلام و قرآن است اگر كسي با قاطعيت در برابر اين‌ها نايستد مجرم است و از كمك كنندگان همان محاربين مي‌باشد.
 
موسوي تبريزي در ادامه با حمله به ساكتين فتنه آن‌ها را در صف منافقين و ضد انقلاب دانست و گفت:افرادي كه امروز تحت تاثير راديوهاي اجانب قرار گرفته در خانه‌هاي راحت خود فريادهاي ضد بشر به اصطلاح مدافعين حقوق بشر را مي‌شنوند و به عنوان مدافع صحبت از عفو و بخشش به ميان مي‌آورند و مي‌گويند حالا ديگر موقع عفو و رحمت است بايد آمارها را نگاه كنند و بعد قضاوت كنند. بايد بدانند كه جنايتكاران با من و شما مبارزه‌نمي كنند با اسلام و قرآن مبارزه مي‌كنند.(جمهوري اسلامي، 23 آبان 1360، صفحه 10)
 
اكنون بايد از ايشان پرسيد كه از نظر شما اقدامات فتنه گران و ساكتنان فتنه در فتنه 88 را چگونه تفسير مي‌كنيد؟ و چه تفاوت ماهوي ميان فته 88 و فتنه 60 وجود دارد كه آن‌ها را مهدور الدم مي‌دانيد ولي فتنه گران سال 88 را مستحق نه؟ عملكرد مجمع غيرقانوني محققان و مدرساني كه جنابعالي عضو آن هستيد، را بر اساس كدام اصل شرعي و قانوني از حكمي كه سابقا براي فتنه گران صادر مي‌كرديد استثناء مي‌دانيد؟