هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 4 تير 1398
ساعت 14:04
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‎های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 28 آذر 1392 ساعت 18:26 2013-12-19 18:26:36
شناسه خبر : 159636
از عهدشکنی‌ها و پشت ‌سر گذاشتن عهد و پیمان‌ها با اطلاعیم. گویی اینها از لغزش‌های خود خبر ندارند، با همه‏ی گناهان، ما هرگز امور شما را مهمل نگذاشته، شما را فراموش نمی‌کنیم و اگر عنایات و توجهات ما نبود، مصائب و حوادث زندگی شما را در بر می‌گرفت و دشمنان شما را از بین می‌بردند. پس از خداوند بترسید و تقوی پیشه کنید و به خاندان رسالت مدد رسانید.

گروه معارف رجانیوز- امام مهربانم سلام، ای نور خدا که در پس حجاب ماییّت‏ها و منیّت‌هایمان فراموشت کرده‌ایم و خورشید پر نور وجودت را که از پشت ابر غیبت بر زندگی مادی و معنویمان تابیده، نادیده انگاشتیم.

آقای من، در تب و تاب روزمرگی‌مان یاد تو تنها حسن ختام بحث‌های اقتصادی مذهبی‌هایمان است که ان شا الله امام زمان (عج) می آیند، همه مشکلات حل می شود! و یا برای ترساندن همدیگر که امام زمان بیاید، با شمشیرش گردنتان را بزند.

غافل از آنکه از آن خورشیدی که در غربت دیدگان آلوده به گناهمان است، جز مهربانی، محبّت و دوستی شیعیانش ساطع نمی‌شود.

آقاجان، فقط خدا می داند چه ظلمی است به وجود نازنینت وقتی شما را این چنین می‌شناسیم و می‌شناسانیم.

کاش می دانستیم این همه «وَ عَجِّل فَرَجَهم»هایی که بعد از صلوات عادتمان شده، بر زبان آوریم، اگر از ته دل و با اعتقاد می‌گفتیم، آقای دنیا و آخرتمان ظهور می‌کردند و آن وقت دیگر نه گناهی بود که بین ما و پاکی فاصله بیاندازد، نه از جاه طلبی که سبب ظلم و حق کشی شود و نه فقر و بی‌پولی که ما را به دریوزگی بکشاند و...

کاش می‌دانستیم فرج مولایمان نه برای ایشان که فرج ماست و امام مهربان ما از بسیاری محبتش به ماست که می‌فرماید برای ظهورش دعا کنیم تا بیاید و ما به گشایش برسیم "اللهم عجل لولیک الفرج"

  

Get the Flash Player to see this player.

 

حدیث معروف لوح در مورد امام مهدی(عج)

جابربن عبدالله انصاری گوید: روزی به منزل مولایم فاطمه سلام‌الله علیها وارد شدم. پیش او لوحی دیدم که از شدت روشنایی آن، چشم خیره می‌شد. در آن لوح نام دوازده نفر به چشم می‌خورد. سه اسم روی لوح، سه اسم داخل لوح، سه اسم در پایان لوح و نام سه نفر دیگر در حاشیه‌ی لوح بود.

به آن حضرت عرض کردم: "اینان نام چه کسانی است؟" آن حضرت فرمود: "اینها نامهای اوصیا [پیامبر(ص)] است. اولین آن نام پسر عمویم و یازده نفر دیگر نام فرزندانم است که آخرین آنان قائم [آل محمد(ع)] است"

آنگاه جابر اضافه کرد که در آن لوح نگریستم در سه جای آن نام محمد، محمد، محمد را دیدم و در چهار جای دیگر آن نوشته شده بود: علی، علی، علی، علی.(1)

***

اولین نامه‌ی امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف به شیخ مفید

محمد بن محمد بن نعمان از علماى بسيار برجسته شيعه و مورد قبول شيعه و اهل تسنن بود و مرجع خاص و عام به شمار مى‌رفت.

او بيش از 200 کتاب اسلامى نوشت و آبروى شيعه در قرن پنجم بود و در همه رشته‌هاى علوم اسلامى استاد و نابغه به شمار مى‌آمد.

او از معدود فقهایی است که مورد عنایت خاص امام زمان علیه‌السلام قرار گرفته است. لقب شیخ مفید را هم، خود امام مهدی علیه‌السلام به ایشان داده است.

از جانب امام زمان عليه‌السلام براى اين مرد بزرگوار، چندين بار نوشته‌اى به خط شريف آن حضرت صادر شده است:

نامه‌ای به برادر با ایمان و دوست رشید ما، ابوعبدالله محمد بن نعمان -شیخ مفید- که خداوند عزت وی را مستدام بدارد.

بسم الله الرحمن الرحیم سلام خداوند بر تو ای کسی که در دوستی ما به زیور اخلاص آراسته‌ای و در اعتقاد و ایمان به ما دارای امتیاز مخصوص هستی.

ما در مورد نعمت وجود تو خداوند یکتا را سپاسگزاریم، و از پیشگاه مقدس خداوندی استدعا می‌کنیم که بر سید و مولایمان حضرت محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله) و خاندان او درود و صلوات پیاپی و بی‌نهایت خویش را نازل فرماید.

از آنجا که در راه یاری حق و بیان سخنان و نصایح ما صادقانه کوشیدی، خداوند این افتخار را به شما ارزانی داشته و به ما اجازه فرموده است که با شما مکاتبه کنیم.

شما مکلف هستید که اوامر و دستورات ما را به دوستان ما برسانی، خداوند عزت و توفیق اطاعتش را به آنان مرحمت فرماید و مهمات آنان را کفایت کرده، در پناه لطف خویش محفوظشان دارد.

با یاری خداوند متعال در مقابل دشمنان ما که از دین خداوند روی برگردانده‌اند بر اساس تذکرات، استقامت کن و با خواست الهی دستورات ما را به آنان که از تو می‌پذیرند و گفتار ما موجب آرامش آنها می‌باشد، ابلاغ کن. با اینکه بر اساس فرمان خداوند بزرگ و صلاح واقعی آنها ما و شیعیان‌مان تا زمانی که حکومت در اختیار ستمگران است در نقطه‌ای دور و پنهان از دیده‌ها بسر می‌بریم، ولی از تمام حوادث و ماجراهایی بر شما می‌گذرد کاملاً مطلع هستیم و هیچ چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست. از خطاها و گناهانی که بندگان صالح خداوند از آنها دوری می‌کردند ولی اکثر شما مرتکب شدید باخبریم.

از عهدشکنی‌ها و پشت ‌سر گذاشتن عهد و پیمان‌ها با اطلاعیم. گویی اینها از لغزش‌های خود خبر ندارند، با همه‏ی گناهان، ما هرگز امور شما را مهمل نگذاشته، شما را فراموش نمی‌کنیم و اگر عنایات و توجهات ما نبود، مصائب و حوادث زندگی شما را در بر می‌گرفت و دشمنان شما را از بین می‌بردند.

پس از خداوند بترسید و تقوی پیشه کنید و به خاندان رسالت مدد رسانید.

در برابر فته‌هایی که پیش می‌آید و البته عده‌ای در این آزمایش و برخورد با فتنه‌ها هلاک می‌شوند، مقاومت کنید و البته همه اینها از نشانه‌های حرکت و قیام ما هستند. اوامر و نواهی ما را متروک نگذارید و بدانید که علی‌رغم کراهت و ناخشنودی کفار و مشرکان، خداوند نور خود را تمام خواهد کرد.

...من ولی خدا هستم، سعادت پویندگان راه حق را تضمین می‌کنم.

...پس سعی کنید اعمال شما طوری باشد که شما را به ما نزدیک سازد و از گناهانی که موجب نارضایتی ما را فراهم نماید بترسید و دوری کنید.

امر قیام ما با اجازه‌ی خداوند به طور ناگهانی انجام خواهد شد و دیگر در آن هنگام توبه فایده‌ای ندارد و سودی نبخشد.

عدم التزام به دستورات ما، موجب می‌شود که بدون توبه از دنیا بروند و دیگر ندامت و پشیمانی نفعی نخواهد داشت.

ای شیخ مفید! خداوند شما را با الهامات غیبی خود ارشاد و توفیقات خویش را در سایه‌ی رحمت بی‌پایانش نصیب ما فرماید.

متن عربی

لِلْأَخِ السَّدِیدِ وَ الْوَلِیِّ الرَّشِیدِ الشَّیْخِ الْمُفِیدِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ مُحَمَّدِ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ‏ النُّعْمَانِ أَدَامَ اللَّهُ إِعْزَازَهُ مِنْ مُسْتَوْدَعِ الْعَهْدِ الْمَأْخُوذِ عَلَى الْعِبَادِ :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ أَمَّا بَعْدُ سَلَامٌ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْمَوْلَى الْمُخْلِصُ فِی الدِّینِ الْمَخْصُوصُ فِینَا بِالْیَقِینِ فَإِنَّا نَحْمَدُ إِلَیْکَ اللَّهَ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَ نَسْأَلُهُ الصَّلَاةَ عَلَى سَیِّدِنَا وَ مَوْلَانَا نَبِیِّنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِینَ وَ نُعْلِمُکَ أَدَامَ اللَّهُ تَوْفِیقَکَ لِنُصْرَةِ الْحَقِّ وَ أَجْزَلَ مَثُوبَتَکَ عَلَى نُطْقِکَ عَنَّا بِالصِّدْقِ أَنَّهُ قَدْ أُذِنَ لَنَا فِی تَشْرِیفِکَ بِالْمُکَاتَبَةِ وَ تَکْلِیفِکَ مَا تُؤَدِّیهِ عَنَّا إِلَى مَوَالِینَا قِبَلَکَ أَعَزَّهُمُ اللَّهُ بِطَاعَتِهِ وَ کَفَاهُمُ الْمُهِمَّ بِرِعَایَتِهِ لَهُمْ وَ حِرَاسَتِهِ فَقِفْ أَمَدَّکَ اللَّهُ بِعَوْنِهِ عَلَى أَعْدَائِهِ الْمَارِقِینَ مِنْ دِینِهِ عَلَى مَا نَذْکُرُهُ وَ اعْمَلْ فِی تَأْدِیَتِهِ إِلَى مَنْ تَسْکُنُ إِلَیْهِ بِمَا نَرْسِمُهُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ نَحْنُ وَ إِنْ کُنَّا ثَاوِینَ بِمَکَانِنَا النَّائِی عَنْ مَسَاکِنِ الظَّالِمِینَ حَسَبَ الَّذِی أَرَانَاهُ اللَّهُ تَعَالَى لَنَا مِنَ الصَّلَاحِ وَ لِشِیعَتِنَا الْمُؤْمِنِینَ فِی ذَلِکَ مَا دَامَتْ دَوْلَةُ الدُّنْیَا لِلْفَاسِقِینَ فَإِنَّا یُحِیطُ عِلْمُنَا بِأَنْبَائِکُمْ وَ لَا یَعْزُبُ عَنَّا شَیْ‏ءٌ مِنْ أَخْبَارِکُمْ وَ مَعْرِفَتُنَا بِالزَّلَلِ الَّذِی أَصَابَکُمْ مُذْ جَنَحَ کَثِیرٌ مِنْکُمْ إِلَى مَا کَانَ السَّلَفُ الصَّالِحُ عَنْهُ شَاسِعاً وَ نَبَذُوا الْعَهْدَ الْمَأْخُوذَ مِنْهُمْ وَراءَ ظُهُورِهِمْ کَأَنَّهُمْ لا یَعْلَمُونَ إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ وَ لَوْ لَا ذَلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَکُمُ الْأَعْدَاءُ فَاتَّقُوا اللَّهَ جَلَّ جَلَالُهُ وَ ظَاهِرُونَا عَلَى انْتِیَاشِکُمْ مِنْ فِتْنَةٍ قَدْ أَنَافَتْ عَلَیْکُمْ یَهْلِکُ فِیهَا مَنْ حُمَّ أَجَلُهُ وَ یُحْمَى عَلَیْهِ مَنْ أَدْرَکَ أَمَلَهُ وَ هِیَ أَمَارَةٌ لِأُزُوفِ حَرَکَتِنَا وَ مُبَاثَّتِکُمْ بِأَمْرِنَا وَ نَهْیِنَا وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ… وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ اعْتَصِمُوا بِالتَّقِیَّةِ مِنْ شَبِّ نَارِ الْجَاهِلِیَّةِ یَحْشُشْهَا عَصَبٌ أُمَوِیَّةٌ تَهُولُ بِهَا فِرْقَةً مَهْدِیَّةً أَنَا زَعِیمٌ بِنَجَاةِ مَنْ لَمْ یَرُمْ مِنْهَا الْمَوَاطِنَ الْخَفِیَّةَ وَ سَلَکَ فِی الطَّعْنِ مِنْهَا السُّبُلَ الرَّضِیَّةَ إِذَا حَلَّ جُمَادَى الْأُولَى مِنْ سَنَتِکُمْ هَذِهِ فَاعْتَبِرُوا بِمَا یَحْدُثُ فِیهِ وَ اسْتَیْقِظُوا مِنْ رَقْدَتِکُمْ لِمَا یَکُونُ مِنَ الَّذِی یَلِیهِ سَتَظْهَرُ لَکُمْ مِنَ السَّمَاءِ آیَةٌ جَلِیَّةٌ وَ مِنَ الْأَرْضِ مِثْلُهَا بِالسَّوِیَّةِ وَ یَحْدُثُ فِی أَرْضِ الْمَشْرِقِ مَا یَحْزُنُ وَ یُقْلِقُ وَ یَغْلِبُ مِنْ بَعْدُ عَلَى الْعِرَاقِ طَوَائِفُ عَنِ الْإِسْلَامِ مُرَّاقٌ یَضِیقُ بِسُوءِ فِعَالِهِمْ عَلَى أَهْلِهِ‏ الْأَرْزَاقُ ثُمَّ تَتَفَرَّجُ الْغُمَّةُ مِنْ بَعْدِهِ بِبَوَارِ طَاغُوتٍ مِنَ الْأَشْرَارِ یُسَرُّ بِهَلَاکِهِ الْمُتَّقُونَ الْأَخْیَارُ وَ یَتَّفِقُ لِمُرِیدِی الْحَجِّ مِنَ الْآفَاقِ مَا یَأْمُلُونَهُ عَلَى تَوْفِیرِ غَلَبَةٍ مِنْهُمْ وَ اتِّفَاقٍ وَ لَنَا فِی تَیْسِیرِ حَجِّهِمْ عَلَى الِاخْتِیَارِ مِنْهُمْ وَ الْوِفَاقِ شَأْنٌ یَظْهَرُ عَلَى نِظَامٍ وَ اتِّسَاقٍ فَیَعْمَلُ کُلُّ امْرِئٍ مِنْکُمْ مَا یَقْرُبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنَا وَ لِیَتَجَنَّبَ مَا یُدْنِیهِ مِنْ کَرَاهِیَتِنَا وَ سَخَطِنَا فَإِنَّ امْرَأً یَبْغَتُهُ فَجْأَةٌ حِینَ لَا تَنْفَعُهُ تَوْبَةٌ وَ لَا یُنَجِّیهِ مِنْ عِقَابِنَا نَدَمٌ عَلَى حَوْبَةٍ وَ اللَّهُ یُلْهِمُکَ الرُّشْدَ وَ یَلْطُفُ لَکُمْ بِالتَّوْفِیقِ بِرَحْمَتِهِ.(2)

***

طرح گرافیکی

خدایا! به شیعیان و یارانم آنچه ایشان را خوشحال می‏کند عطا کن

برای دریافت پوستر و مجموعه تصاویر مسجد جمکران در ابعاد بزرگ روی تصاویر کلیک کنید

***

دستورالعمل آیت‌الله سید عبدالکریم کشمیری رضوان الله تعالی علیه برای رفاقت با حضرت حجت علیه‌السلام

دستوری بفرمایید برای قرب به امام زمان علیه السلام و نزدیک شدن به آن حضرت:

خلوت با حضرت، روزی یک ساعت با حضرت خلوت کند. یک جای خلوت، متوجه به حضرت بشود؛ زیارت سلام علی آل یاسین را بخواند. بعد هم زیاد بگوید: «یا صاحب الزمان اغثنی یا صاحب الزمان ادرکنی» و «المستعان بک یا بن الحسن» زیاد بگوید. توسل بکند به ایشان؛ یک خرده یک خرده رفاقت پیدا می شود.

برای تعجیل فرج امام زمان علیه‌السلام به نظر شما خلق‌الله چه کار بکنند؟ چون بالاخره این کار از مردم خواسته شده، چه باید بکنند که این امر، زودتر اتفاق بیفتد؟

توسل به خود امام زمان؛ خدا را قسم بدهند به حق امام زمان

در زمان غیبت کبرا امکان تشرف برای شیعیان هست؟

بله؛ اگر پاک شوند، طاهر بشوند. امام زمان[علیه السلام] طاهر است، طاهر بشوند.

سنخیت پیدا کنند؟ 

سنخیت پیدا کنند.

عمل خاصی برای تشرف سراغ دارید؟

همین «سلام علی آل یس»؛ توسل به امام زمان...(3)

***

صوت

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عالی پیرامون ویژگی های یاوران امام عصر علیه‏السلام

 

Get the Flash Player to see this player.

 

***

تشرفات

فاضل جليل ملا ابوالقاسم قندهاري فرمود: در سال 1266، هجري در شهر قندهار، خدمت ملا عبدالرحيم (پسر مرحوم ملا حبيب اللّه افغان) کتاب هيئت و تجريد را درس مي‌گرفتم (اين دوکتاب از دروسي است که سابقا در حوزه خوانده مي شد والان هم کم وبيش آنها رامي خوانند).

عصر جمعه‌اي به ديدن ايشان رفتم. در پشت بام شبستان بيروني او، جمعي از علماء و قضات و خوانين افغان نشسته بودند. بالاي مجلس، پشت به قبله و رو به مشرق، جناب ملا غلام محمد قاضي القضات، سردار محمد علم خان و يک نفر عالم عرب مصري و جمعي ديگر از علما نشسته بودند.

بنده و يک نفر از شيعيان که پزشک سردار محمد بود، و پسرهاي مرحوم ملا حبيب‌اللّه، پشت به شمال و پسر قاضي‌القضات و مفتي‌ها برعکس ما، يعني رو به قبله و پشت به مشرق که پايين مجلس مي‌شد، به همراه جمعي از خوانين نشسته بودند.

سخن در مذمت و نکوهش مذهب تشيع بود، تا به اين جا کشيد که قاضي‌القضات گفت: (از خرافات شيعه آن است که مي‌گويند: (حضرت) محمد مهدي پسر (حضرت) حسن عسکري (عليه‌السلام) سال 255 هجري در سامرا متولد شده و در سال260 در سرداب خانه خود غايب گرديده و تا زمان ما هم هنوز زنده است و نظام عالم بسته به وجود او است).

همه اهل مجلس در سرزنش و ناسزا گفتن به عقايد شيعه هم‌زبان شدند، مگر عالم مصري، که قبل از اين سخن قاضي‌القضات بيشتر از همه، شيعه را سرزنش مي‌کرد. او در اين وقت خاموش بود و هيچ نمي‌گفت، تا اين که سخن قاضي‌القضات به پايان رسيد.

در اين جا عالم مصري گفت: سال فلان، در مسجد جامع طولون، پاي درس حديث حاضر مي‌شدم.

فلان فقيه حديث مي‌گفت. سخن به شمايل (حضرت) مهدي (عليه‌السلام) رسيد.

قال و قيل برخاست و آشوب بپا شد. ناگهان همه ساکت شدند، زيراجواني را به همان شکل و شمايل ايستاده ديدند، در حالي که قدرت نگاه کردن به او را نداشتند.

چون سخن عالم مصري به اين جا رسيد، ساکت شد.

بنده ديدم اهل مجلس ما همگي ساکت شده‌اند و نظرها به زمين افتاده است و عرق از پيشاني‌ها جاري شد.

از مشاهده اين حالت حيرت کردم. ناگاه جواني را ديدم که رو به قبله در ميان مجلس نشسته است.

به مجرد ديدن ايشان حالم دگرگون شد. توانايي ديدن رخسار مبارکشان را نداشتم و مانند بقيه اهل جلسه بي حس و بي حرکت شدم. تقريبا ربع ساعت همه به اين حالت بوديم و بعد آهسته آهسته به خود آمديم.

هر کس زودتر به حال طبيعي بر‌مي‌گشت، بلند مي‌شد و مي‌رفت. تا آن که همه جمعيت به تدريج و بدون خداحافظي رفتند.

من آن شب را تا صبح هم شاد و هم غمگين بودم. شادي براي آن که مولاي عزيزم را ديدار کرده‌ام، واندوه به خاطر آن که نتوانستم بار ديگر بر آن جمال نوراني نظر کنم و شمايل مبارکش را درست به ذهن بسپارم.

فرداي آن روز براي درس رفتم. ملا عبدالرحيم مرا به کتابخانه خود خواست و درآن جا تنها نشستيم.

ايشان فرمود: ديدي ديروز چه شد؟ حضرت قائم آل محمد (عليهم‌السلام) تشريف آوردند و چنان تصرفي در اهل مجلس نمودند که قدرت سخن گفتن و نگاه کردن را از آنها گرفته و همگي شرمنده و درهم و پريشان شدند و بدون خداحافظي رفتند.

من اين قضيه را به دو دليل انکار کردم: يکي اين که از ترس، تقيه کرده و ديگر آن که، يقين کنم آنچه را ديده‌ام خيال نبوده است، لذا گفتم: من کسي را نديدم و از اهل مجلس هم چنين حالتي را مشاهده نکردم.

گفت: مطلب از آن روشن‌تر است که تو بخواهي آن را انکار کني.(4)

***

ویژگی‏های حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی فرجه الشریف

جمع کردن دل‏ها و متحد ساختن آن‏ها کار ساده‏اي نيست، بيشتر مردم يکي از دو حال را دارند: يا صلاح واقعي خود را تشخيص نمي‏دهند، لذا بر اموري که به ضرر آن‏ها است تن مي‏دهند، و يا اين‏که مصلحت را تشخيص مي‏دهند، ولي به خاطر منافع دنيوي به آن رضايت ندارند، يگانه کسي که بين اين دو حالت را جمع مي‏کند و اتّحاد مي‏بخشد، وجود اطهر امام عصر -عجّل اللَّه فرجه الشريف - مي‏باشد. لذا در دعاي ندبه مي‏خوانيم: "أَيْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَالرِّضا"؛ کجاست آن‏که ميان پراکندگي صلاح و رضا را جمع مي‏کند؟ و در دعاي امير المؤمنين علي‏عليه السلام درباره آن حضرت آمده: و پراکندگي امت را با او جمع فرماي.(5)

و در حديث ديگري است: به وسيله او ميان دل‏هاي مختلف و پراکنده الفت و اتّحاد داده مي‏شود.(6)

و در کافي از امام صادق ‏عليه‌السلام روايت شده که فرمود: خداوند به وسيله آن حضرت بين دل‏هاي پراکنده و مخالف يکديگر ائتلاف مي‏بخشد.(7)

و در بحار در حديثي که از اميرالمؤمنين علي‏عليه السلام روايت شده، چنين آمده است به پيغمبر اکرم‏صلي علیه و آله و سلم گفتم: يا رسول اللَّه! آيا مهدي از ما آل محمد است يا از غير ما؟

فرمود: نه بلکه از ماست. خداوند دين را به دست او ختم مي‏کند، چنان‏که به وسيله ما افتتاح فرمود. و به واسطه ما مردم از فتنه‏ها نجات مي‏يابند همان‏طور که از شرک نجات يافتند، و به وسيله ما خداوند پس از دشمني فتنه‏ها و آزمايش‏هاي سخت دل‏هايشان را با هم الفت مي‏بخشد، کما اين‏که پس از دشمني شرک، آنان را برادر ديني قرار داد و دل‏هايشان را به هم الفت بخشيد(8). اين حديث از طريق اهل سنت نيز روايت شده و بحمد اللَّه به صحت آن اعتقاد دارند.(9)

***

شعری از قیصر امین پور درباره‌ی امام عصر(عج)

طلوع می‌کند آن آفتاب پنهانی/ ز سمت مشرق جغرافیای عرفانی

دوباره پلک دلم می‌پرد، نشانه‏ی چیست؟/ شنیده‌ام که می‌آید کسی به مهمانی

کسی که سبزتر است از هزار بار بهار/ کسی، شگفت کسی، آن چنان که می‌دانی

کسی که نقطه‏ی آغاز هرچه پرواز است/ تویی که در سفر عشق خطّ پایانی

تویی بهانه‏ی آن ابرها که می‌گریند/ بیا که صاف شود، این هوای بارانی

تو از حوالی اقلیم هر کجا آباد/ بیا که می‌رود این شهر رو به ویرانی

کنار نام تو لنگر گرفت کشتی عشق/ بیا که یاد تو آرامشی است طوفانی(10)

***

حدیثی از امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام درباره ویژگی‌های زمان ظهور

"ولو قد قام قائمنا لانزلت السماء قطرها، و لاخرجت الارض نباتها، ولذهبت الشحناء من قلوب العباد". (11)

وقتى که قائم ما قیام نماید، آسمان قطرات بارانش را فرو بارد و زمین روئیدنی‌ها و گیاهانش را برویاند و کینه و عداوت از دلهاى بندگان زائل گردد.

***

نوا

مناجات با امام زمان(عج)

 مناجات با امام زمان(عج) با نوای حاج محمود کریمی

 

Get the Flash Player to see this player.

 

 مناجات با امام زمان (عج) با نوای حاج میثم مطیعی

 

Get the Flash Player to see this player.

 

 مناجات با امام زمان(عج) با نوای حاج مهدی سلحشور

 

Get the Flash Player to see this player.

 

 

-------------------------------------------------------------------

منابع:

1- کمال الدین ج1/ ص575-574

2- احتجاج مرحوم طبرسی، ج ۲ ص ۴۹۵/ ترجمه جلد 13 بحارالانوار ص 597-594

3- منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

4- برکات حضرت ولی عصر(عج) حکایات کتاب عبقری حسان ص51-50

5- بحارالانوار:ج51/ ص115

6- کمال الدين:ج2/ ص647

7- کافی : ج1/ ص332

8- بحارالانوار:ج51/ ص84

9- مکیال المکارم ج 1/ ص97-96

10- یار غایب از نظر/ ص161

11- بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۱۶

-------------------------------------------------------------------

مطالب مرتبط: 

جمعه های انتظار (1)/ بسته آدینه رجانیوز برای امام زمان (عج)

جمعه‏های انتظار (2)/ بسته آدینه رجانیوز برای امام زمان(عج)