هم اکنون عضو شبکه تلگرام رجانیوز شوید
سه شنبه، 26 شهريور 1398
ساعت 03:46
به روز شده در :

 

 

 

رجانیوز را در شبکه‎های اجتماعی دنبال کنید

 

پنجشنبه 16 آذر 1391 ساعت 13:47 2012-12-6 13:47:14
شناسه خبر : 127777
در ارتباط با مقام ولایت و مردم صداقت داشته باشید و برای تحقق ارزش‎ها و آرمان‎های اسلام و انقلاب، پایداری کنید که اگر این عزم و اراده را داشته باشید، همچون ابالفضل العباس(عليه‎السلام) به امان نامه‎های دنیا طلبان بی توجه خواهید بود.

گروه سياسي: ترويج فضاي گفتماني و تقويت ساختارهاي تشكيلاتي استان‌ها و شهرستان‌ها دو محور اصلي نشست اعضاي شوراي مركزي و كميته استان‎هاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي بود كه امروز در تهران برگزار شد.

در اين نشست كه با سخنان دبير جبهه پايداري انقلاب اسلامي به صورت رسمي آغاز شد، تعدادي از اعضاي شوراي مركزي اين جبهه سخنراني كردند. 

دنبال اين نباشيد كه كار جبهه پايداري بگيرد... 

حجت الاسلام و المسلمين آقاتهراني در سخنان خود با تاكيد بر لزوم مراقبت دائم براي تشخيص و انجام وظيفه خطاب به حاضران گفت: هیچوقت دنبال این نباشید که کار پایداری بگیرد بلکه تنها به این فکر باشید که خداوند از شما چه میخواهد.

وي اظهار داشت: یک حالت نفسانی در انسان وجود دارد که اگر آن را تربیت کنیم تغییر خواهد کرد، بخشی از آن وراثت است و بخشی هم از تربیت والدین، جامعه و محیط های علمی و آموزشی و حتی روزنامه و رسانههای جمعی نشات می گیرد، اما آن چه که از همه مهمتر است، اراده خود انسان است.

دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تاكيد بر اينكه یکی از مهمترین ضروریات پایداری، عزم و اراده است، تصريح كرد: انسان باید بخواهد و گرنه مقاومت و پایداری معنا پیدا نمی کند و اگر انسان اراده کند، هم محیط و هم وراثت را تحت تأثیر قرار میدهد، لذا اهمیت اراده بسیار بالاست چرا که اگر این اراده در انسان باشد، در همه حیطهها چه تهذیب، سیاست و غیره موفق می شود.

آقاتهراني یکی از کلیدهای عاقبت به خیری را ثبات و ایستادگی عنوان كرد و گفت: پیشینیه مقاومت و پایداری به اين بر مي‎گردد كه همه انبیای الهی مردم را به ایستادگی دعوت میکردند و قرآن هم مردم را به ایستادگی دعوت میکند.

 

 

دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بيان اينكه تعریف ایستادگی از واژه " قوم" گرفته شده است و بسياري از واژههای قرآن به همین واژه بر میگردد، افزود: درکتب لغت که دقت کنیم، مواد زیادی از این ریشه اشتقاق پیدا میکند و لذا این مفهوم تأثیر بیشتری در زندگی این جهان و آن جهان ما دارد، حتی در بهشت افرادی که عزم و اراده دارند با کسانی که از عزم و اراده برخوردار نبوده اند، یکسان نیستند.

آقاتهرانی ادامه داد: شیخ حسن مصطفوی کتابی دارند با عنوان "التحقیق فی کلمات القرآن الکریم" که در این کتاب میگوید "هو ما یقابل القعود" یعنی قیام در مقابل نشستن است، یعنی فعلیت فعل و محکم روی پا ایستادن و کار را به انجام رساندن که گاهی در امور مادی و گاهی در امور معنوی است و دارای ارزش بسیار زیادی هستند که این یکی از صفات الهی است چرا که خدای تعالی قیوم است و یکی از اسما الهی و صفات خدای تعالی "قیوم" است، ایستاده و کار را به نتیجه می رساند، حداوند متعال ایستاده و خلقش را تدبیر میکند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بيان اينكه پایداری بخواهد در بحث مملکت داری صورت گيرد، میگوید "القائم الملک" یعنی کسیکه حافظ مملکت است، اظهار داشت: "القائم الدین" یعنی افرادی که در دینداری پایداری میکنند و آن را حفظ می کنند، مثل اسباط حضرت موسی و حواریون که امت قائمه بودند و در دین ما هم 12 وصی برای نبی مکرم بودند، اینها کسانی هستند که مواظبت برای دین می کنند و می ایسند که کار دین را به سامان برسند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در کتاب العین دیدم که امامعصر(عج) فرزند امام حسن عسکری عليه‎السلام به لقب "قائم" نامیده شده است، چرا که هم خودش پابرجاست و هم دین را پابرجا نگه میدارد و این بزگوار همان کسی است که زمین را از عدل و داد پر میکند همان طوری که از ظلم و جور پر شده بود. 

دبیر جبهه پايداري در ادامه با اشاره به روایت "انّ افضل قرّة عین الوُلاة الاستقامة العدل فی البلاد" اظهار داشت: حکام باید در همه امورات پای عدالت بایستند و خداوند متعال هم در موارد زیادی انسان‌ها را امتحان می کند؛ هم با شهوت جنسی، هم با مال و هم قدرت.

آقاتهرانی در تبیین پایداری بر ولایت به روایتی تاریخی اشاره کرد و گفت: بعد از رحلت پیامبر اعظم(صلي‎الله‎وعليه‎آله) بلال حبشی حاضر نشد که با ابوبکر بیعت کند لذا عمر گردن بلال را گرفت و با توبیخ به او گفت كه ای بلال! فراموش کردی که ابوبکر تو را آزاد کرد، حالا این گونه پاسخش را می دهی؟! چرا كه پیامبر(صلي‎الله‎وعليه‎آله) به ابوبکر گفت که بلال را بخر و آزاد کن تا از دست صاحبش که دائم او را شکنجه می کرد، رهایی یابد.

وي با بيان اينكه عمر با یادآوری این موضوع قصد معامله با بلال را داشت، افزود: بلال در پاسخ به او گفت كه اگر ابوبکر به خاطر خدا این کار را کرده است، مزدش را از خدا بخواهد و گرنه من غلامش میشوم اما درمورد بیعت، من به هیچ وجه باکسی که پیامبر خدا او را خلیفه قرار نداده است، بیعت نمیکنم و من تنها به بیعت با کسی تن میدهم که پیامبر خدا او را وصی خود قرار داده است.

رييس كميسيون فرهنگي مجلس اظهار داشت: از همین رو عمر به بلال گفت که اگر شیوه تو بر این روال است، پس دیگر در مدینه نمان لذا بلال به شام رفت و در دمشق و در باب الصغیر از دنیا رفت و قبرش همان جاست. (سفینه البحار ج 1 ص 104)

اين معلم اخلاق با يادآوري واقعه کربلا و با بيان اينكه حضرت سیدالشهداء (عليه‎السلام) در آرمانها و ارزشهایی که دنبال می کرد، پایداری برای خدا را سرلوحه کار خود قرار داد، افزود: بسياري از کسانی که برای مقابله با حضرت آمده بودند، فکر می کردند که کار بدون جنگ و خونریزی تمام می شود، عمر سعد در این فکر بود که که با آمدنش رضایت یزید را جلب کند و به ملک ری برسد و هم بتواند امام را قانع کند که کوتاه بیايد، اما گاهی رضای خدای عالم با رضای خود آدم نمی سازد.

وی در ادامه افزود: انسان باید شناخت درستی داشته باشد و دائما مراقبت کند که خداوند از او چه می خواهد حتی در مورد جبهه پایداری هم هیچوقت دنبال این نباشید که کار پایداری بگیرد بلکه تنها به این فکر باشید که خداوند از شما چه می خواهد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در ارتباط با مقام ولایت و مردم صداقت داشته باشید و برای تحقق ارزشها و آرمانهای اسلام و انقلاب، پایداری کنید که اگر این عزم و اراده را داشته باشید، همچون ابالفضل العباس(عليه‎السلام) به امان نامههای دنیا طلبان بی توجه خواهید بود.